Salam people....
Wow! Dah ramai jugak yang sudi jenguk blog aku yang tak seberapa nie ekk... Thanks a lot ler untuk semua yang sudi jenguk. Ada juga readers dari dalam negara dan juga luar negara... Femesnya aii.. Auwwww.. Hahahahahah perasan nak mampozzzzzzzz!!!!!

(cuba teka tangan siapa tue??? Hahahahah)

(jgn ler ada sesiapa yang dok obersi and tengah ngidam ekk)
Pastukan.. petang semlm kami 4 beranak pi la masuk dalam kawasan sempadan dusun ngan tanah persendirian yang lain. Abah kata ada pokok buah "rekup" kat ujung tanah dia. Abah kata buah tue sedap sangat. Ekcli dia cerita tue kat menantu dia yang tak penah makan buah tue. Aku nie tiap tahun la dok makan dah buah tue cuma aku tak penah tengaok rupa pokok buah tue. So aku ler yang paling excited sekali nak pi amik buah tue. Abah pesan bawak kain batik sebab nak sambut buah tue sebab kalau jatuh atas tanah buah tue pecah. Buah tue dah ranum dah sekarang nie tambah abah lagi.. Cewahh cam tulis cerpen pulak.. Wakakakaka..... So, mai aku tunjuk rupa buah tue. Pasti korang teruja nengoknya. Cam buah kat negeri orang putih lak...
Oklah.. dah banyak dah gambo and cerita aku share ngan korang. Nanti later aku share lagi ekk.. Sebab esok aku akan pi masuk hutan tue lagi. I'm sure banyak lagi benda baru yang leh aku share ngan korang. So, take care people. Be good to others okies. Wassalam....
Wow! Dah ramai jugak yang sudi jenguk blog aku yang tak seberapa nie ekk... Thanks a lot ler untuk semua yang sudi jenguk. Ada juga readers dari dalam negara dan juga luar negara... Femesnya aii.. Auwwww.. Hahahahahah perasan nak mampozzzzzzzz!!!!!
Well, dah banyak hari dah aku away dari dunia maya nie. Aku and hubby pi bertapa kat dalam hutan ngan mama n abah sekali. Huhuhuhu... Jangan lak kata aku and family pi menuntut agama sesat lak ekk.. Tapi kami pi menghalau kera yang dok serang dusun durian abah dan jugak pi tolong mama an abah kutip buah durian yang dah start gugur nie. Jenuh jugak ler sebab kawasan dusun tue kat kaki gunung. Naik turun bukit 8 - 10 kali shari. Mau tak nyer, bila sakit prut ka, nak makan ka kena turun ke teratak kecik yang abah buat. Kalau time biasa kami semua duduk and lepak kat atas dangau kecik. So far lum banyak lagi ler buah yang dah gugur. Sekarang nie banyak buah yang kurang berkualiti aja gugur dulu. Orang tua-tua kata "buang buruk" dulu. Camni ler rupanya buah durian yang ada sekarang. Akan ada sedikit ler buruknya..
(cuba teka tangan siapa tue??? Hahahahah)
(jgn ler ada sesiapa yang dok obersi and tengah ngidam ekk)
Dua hari lepas, masa kami semua tengah best sembang n gussip dalam hutan tue. Tetiba hubby ternampak suatu objek terbang kat atas pokok durian A ke pokok durian B. Isk isk isk... dah ler waktu senja masa tue. Takutnyaaaaaaaaaaaaa..... Then abah pun pi tengok apa benda ler benda yang terbang tue. Korang suspen tak nie???? Hahahahahah..... Kalau korang nak tau, benda tue adalah "flying fox". Hmm i'm not so sure la nama betoi binatang tue tapi itu ler yang diberitahu oleh my mama. Jap jap daku tunjukkan gambonya kat korang. Kalau ada sesiapa tau nama binatang ni kasitau la ekk.. By the way, binatang nie telah ditembak olh sesorang sebab binatang nie diklasifikasi sebagai makhluk perosak kat area dusun-dusun nie.
Cian kat dia..Pastukan.. petang semlm kami 4 beranak pi la masuk dalam kawasan sempadan dusun ngan tanah persendirian yang lain. Abah kata ada pokok buah "rekup" kat ujung tanah dia. Abah kata buah tue sedap sangat. Ekcli dia cerita tue kat menantu dia yang tak penah makan buah tue. Aku nie tiap tahun la dok makan dah buah tue cuma aku tak penah tengaok rupa pokok buah tue. So aku ler yang paling excited sekali nak pi amik buah tue. Abah pesan bawak kain batik sebab nak sambut buah tue sebab kalau jatuh atas tanah buah tue pecah. Buah tue dah ranum dah sekarang nie tambah abah lagi.. Cewahh cam tulis cerpen pulak.. Wakakakaka..... So, mai aku tunjuk rupa buah tue. Pasti korang teruja nengoknya. Cam buah kat negeri orang putih lak...
Oklah.. dah banyak dah gambo and cerita aku share ngan korang. Nanti later aku share lagi ekk.. Sebab esok aku akan pi masuk hutan tue lagi. I'm sure banyak lagi benda baru yang leh aku share ngan korang. So, take care people. Be good to others okies. Wassalam....


nak derian... nak derian.. huwaaa.. ri2.. singgah kat alor staq.. mkn derian.. muhahahaha...
hahahahahaha.....mai la sini. kita mkn bersama