tehsongketvanilla
Salam people...

Well it is 4pm now and i am still at school with kak umi and kanak-kanak. Latihan debate masih diteruskan eventho hari khamis nie dah nak lawan. Berjuang hingga ke titisan darah yang terakhir... Cewahh... Hahahahaha....
Ekceli post petang nie bukan pasal team debate yang dah cukup memeningkan kepala tapi pasal citer gussip panas yang dah trjadi kat sekolah pagi tadi. Ada banyak rentetan cerita sebelum sampai ke klimaks post nie. So korang kena baca dari awal sampai akhir...
Pagi tadi team debate dah dikejutkan ngan brita yang debater no 2 kami tetiba nak keluar dari team. Ugrhhhhhh... Srabut kpala semua cikgu yang terlibat. Sakit hati pun banyak jugak... Nyakitkan hati sungguh la budak nie. Mmang nak kna sekeh betoi. After a few weeks dok training and semua points dah di karang dan dihafal dia nak quit pulak dah. Ingat senang ka nak cari replacement untuk buat semula dalam jangka masa yang cukup singkat nie.
So, lepas dengar pasal nie kak umi pun minta smua team debate untuk berkumpul sekali ngan team public speaking. Keputusan yang kami ambil adalah kidnap a.k.a pinjam sekejap kanak-kanak yang akan wakil sekolah dalam pertandingan public spaking yang juga akan diadakan pada hari khamis!!!!!! OMG!!!!! Nasib baik ler she's an excellent student. Ex-sri puteri cyberjaya lagi... Dia balik ke sekolah nie atas sebab kesihatan. Bincang punya bincang, pujuk punya pujuk akhirnya dia ngan senyuman yang lebar terus jer accept. Wahhhh what a day! Rasa ringan sekejap kepala otak nie.
Tapikan, walaupun masalah dah dapat diselesaikan. Aku and kak umi masih lagi dok tertanya-tanya apa masalah budak yang tarik diri tue. Dia ada masalah apa la agaknya. So, aku ingat before balik dari sekolah arinie nak jugak panggil budak tue and nak tanya ler apa masalah dia. Tapi dalam dok termnung tue, a friend of mine, Pak ya masuk makmal. Dia kasitau aku and kak umi yang ada budak gaduh kat asrama tadi. Uishhhh.... bagi aku and kak umi yang asik abiskan masa kami dalam makmal nie terkejut sungguh! Apa pulak yang terjadi nie??? Aku as one of the AJK asrama memang terkjut la. Tak ada pulak masalah yang timbul lately nie...
Hmm... so kak umi tanya siapa lak yang gaduh tue... Pak ya pun kasitau ler.. Lagi sekali kami berdua terkejut lagi.. Rupanya budak yang quit our debate team tue yang gaduh!!!! Korang nak tau gaduh ngan siapa? Dia gaduh ngan head boy sekolah!!! Adoiiii..... Apasal lak bebudak nie.. Tak ada kerja sungguh...
Then, petang nie aku mula ler risik kat anak angkat aku yang duduk asrama pasal apa yang dah terjadi pagi tadi. Rupanya budak berdua tue dah gaduh semalam kat asrama. Katanya sampai luka sana sini jugak ler. Serius jugak rupanya. Ingatkan biasa-biasa aja... Then khabarnya lagi sebab ada rasa tidak puas hati to each other jugak dan campur jugak pasal girls. Isk isk isk... bgitu tak matang nya budak-budak sekarang nie. Nampak ja dah besar berjanggut tapi pemikiran cam kanak-kanak tadika berebut toys.
So, ari nie mmang kadaan budak lelaki especially yang form 5 memang tak brapa nak cria la sikit. Sebab memasing cam blur ja. Memang cam garuda serang ja. Sepi semacam lak tue... Ehhh jap lagi malam sambung kat rumah ya. Dah nak balik rumah dah nie.
0 Responses

Post a Comment