tehsongketvanilla
salam people....

well post ari nie memang menarik sikit sebab berkisar pasal apa yang terjadi kat tempat keja arinie. well, utk those yang tahu kerjaya aku senang ler sikit nak faham. tapi yang tak tau pun mesti cepat aja nak faham sebab banyak sangat hint. hahahahahah

kisahnya bermula cam nie. as usual setiap minggu akan di adakan 'spot check' untuk semua budak. so memang malang ler untuk sesiapa yang terkena dalam acara nie. untuk minggu nie pihak yang berkenaan telah bersetuju untuk buat 'spot check' tue pagi nie. so apa lagi semua pakat mai awal sebab nak ambil tempat bertugas masing-masing. aku as setiausaha disiplin dah tentu la sedikit bz sebab nak kena rekod semua hasil rampasan dari anak anak lanun.

lepas aja perhimpunan semua budak diminta untuk berada di posisi yang telah ditetapkan. ada kelompok budak yang tak bawa beg ke perhimpunan, kelompok yang bermisai+ janggut, kelompok seluar ketat, kelompok tudung singkat, kelompok artis dan kelompok datang lewat. aku nie memang paling berkenan nak stay kat kelompok artis sebab memacam hasil rampasan akan dapat. muka-muka artis yang sama jugak yang akan melakukan semua kesalahan. ada yang bawa make-up kit, segala jenis bedak, segala jenis lip gloss, segala jenis perfume dan macam-macam lagi ler. hihihihi

bila leka tengok hasil rampasan geng artis tadi, tetiba ada ler sorang artis nie mai jumpa aku. dengan muka yang susah hati dia kata,
"sat lagi saya nak ambik balik bedak saya nie boleh dak?"
then aku tanya la assistant aku mana satu bedak artis sorang nie. aku ingatkan mesti dia bawa bedak compack yang macam dijual di pasaran tue. sekali aku tengok rupanya sangkaan aku tue salah! aku terus tergelak besar bila tengok bekas bedak artis nie. rupanya dia bukan bawa bedak compack tetapi dia bawak bedak botol yang cam mak-mak or tok-tok kita suka guna tue. hahahahahah.... adoila cik kak artis sorang nie. kengkawan aku yang laki pun habis dok tergelak bila tengok bedak tue. then aku kasitau artis tue yang bedak tue akan dipulangkan jam 2.00 selepas loceng terakhir bunyi.

tapikan, belum lagi jam 11 pagi artis tue dah mai jumpa aku. dia jenuh jugak dok minta bedak yang dirampas tadi. dia kata muka dia dah x gebu lepas makan kat kantin tadi. adoi laaaaaaa...!!!! aku hairan sungguh budak sorang nie. nak marah pun ada, nak gelak lagi la ada. dia kata dia ketagih nak pakai bedak!!!! hahahahahahah... klakar sungguh dengar kenyataan dia. aku ingat selama nie orang ketagih hisap rokok, minum air ketum or hidu gam ja. tapi rupanya ada jugak manusia yang ketagih nak bau and sapu bedak kat muka dia... dah dah dah... aku nak kuar untuk gardening pulak. jumpa lagi people. tata n wassalam....
3 Responses
  1. muhahahaha,... nak gelak guling2.. eh kak teh.. kat cni pun ghamai dak2 yg sgt2 melawa ah urangnye.. kalah staff2.. ekekeke.. kasut kalah model punya tinggi.. pas2 makeup.. sgt2 ranggi ekekekek.. then ri2 ade spot cek. tuk rambut n kaen terbelah.. ahakss.. sbbnye ade sorunk staff ni ckp.. gangguan seksual ke atasnye.. sjk tuh.. mmg dak2 x bley pakai kaen terbelah.. kui..kui..kui


  2. uih...ngalahkan artis dah tu dak tuh hik3x


  3. cik osh Says:

    jgn tak tau, anak murid adik kat tadika siap bawak perfume, lipstik, bedak!


Post a Comment