tehsongketvanilla
salam people...

Hari untuk bersenang lenang datang lagi. Aku memang tunggu sangat peluang cam nie sebab leh la main masak-masak dengan hubby. selalunya kalau hari kerja kami jarang dapat masak and makan dengan propernya. Aku balik jam 4 - 5 petang and hubby pula balik dalam jam 7 petang cam tue. So malam selalunya makan ringkas aja ler. Menu kegemaran hubby is bihun hailam or sup sayur campur aja.

Well, today jugak kami kuar ler berpoya-poya bersama. Hihihihi... Memang bahagia sangat ler bila dapat peluang cam nie. Tapi dalam masa yang sama aku masih lagi paranoid pasal kematian. Persoalan yang menghantui aku sejak dua menjak nie masih lagi ada. Cuma aku minta Allah peliharakan kami sekeluarga dan jika kematian datang menjemput salah seorang dari kami, aku harap ianya berlaku dalam keadaan yang tidak memilukan. InsyaAllah....

So, post ari nie memang berkisar tentang bahagia. Hmm.. kadang aku wondering jugak, di waktu aku berbahagia dengan apa aja yang berlaku pada diri aku nie, ada tak gamaknya manusia yang bergelar keluarga atau sahabat aku yang tak bahagia? Hmm... kadang aku takut juga aku syok bercerita tentang bahagia aku nie, di sebaliknya sahabat yang mendengar tue sedang melalui saat-saat yang agak kurang menyenangkan atau dia sedang bersedih... Korang penah tak terpikir cam tue ek? Penah tak korang terpikir pasal apa yang pihak lain rasakan sewaktu korang tengah syok share cerita bahagia korang tue?

Oklah, aku nak out dulu sebab nak ngemas barang and balik rumah. Ekceli aku kat rumah parents nie. Balik untuk lepak-lepak ngan orang yang banyak bersama aku di waktu aku happy dan jugak sedih... Tak mungkin ada orang lain yang dapat menggantikan tempat semua ahli keluarga aku especially my dear parents and husband.

Ok people, take care and be good to others always ya... Ingatlah bahawa jarak yang memisahkan kita dengan kematian adalah terlalu cepat dan singkat.... Wassalam....
1 Response
  1. yes.. sgt betoi kak teh.. fam kita je yg ade tym susah n sedey.. n also.. tym kita senang.. fam je tkkn tinggaikn kita.. but fren.. akn tinggaikn kita.. slalunye.. tym kita susah.. n kenkdg.. kita tk taw pun ape kita wat.. tetiba je.. kita dipersalahkn.. tukn lumrah.. kita x bley nk buat sme org.. akn senang n skekn kita.. tp.. kita hanya bley harapkn org trime kita seadanye.. tp i never 4get.. kenkdg kita diatas.. but sumtimes kita kt bawah.. setinggi mana pun kita.. ble allah nk duga sekelip mata je.. huhuhuuuuh.. jgn dilayan diriku yg rawan.. (^_^)


Post a Comment